[ Pobierz całość w formacie PDF ]

c) psychologiczny.
d) socjologiczno-ekonomiczny.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
53
18. Dla jakiej fazy cyklu \ycia rodziny charakterystyczne są następujące wzorce zachowań
i rodzaje nabywanych produktów: szczyt zakupów mieszkań i domów, niezadowoleni ze
swojej sytuacji finansowej i wysokości oszczędności, interesują się nowymi produktami,
kupują pralki, suszarki, odbiorniki telewizyjne, odzywki dla niemowląt, lekarstwa od
kaszlu i do nacierania klatki piersiowej, witaminy, zabawki, sanki, narty
a) pełne gniazdo i (mał\eństwo + najmłodsze dziecko w wieku poni\ej 6 lat).
b) puste gniazdo i (starsze mał\eństwo, dzieci mieszkają samodzielnie, głowa rodziny
pracuje zawodowo).
c) okres kawalerski.
d) młode pary mał\eńskie (bezdzietne).
19. Spośród ni\ej wymienionych sloganów wska\ slogan niesamodzielny
a)  To nie wizja, to Wizir .
b)  Pepsi pij na luzie \yj .
c)  Na czas na miejsce na pewno .
d)  Pasta Kiwi but o\ywi .
20. Do szumów zakłócających proces komunikacji nie mo\na zaliczyć
a) zbyt zło\onych haseł reklamowych lub brak dostosowania reklamy
międzynarodowej do lokalnych uwarunkowań kulturowych.
b) nieprzygotowania merytorycznego, stereotypów, uprzedzeń.
c) błędu drukarskiego w ogłoszeniu reklamowym, awarii stacji nadawczej.
d) niewielkiej ilość ró\nych komunikatów docierających do tego samego odbiorcy.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
54
KARTA ODPOWIEDZI
Imię i nazwisko ............................................................................................................................
Kształtowanie postaw odbiorców reklamy
Zakreśl poprawną odpowiedz.
Nr zadania Odpowiedzi Punkty
1 a b c d
2 a b c d
3 a b c d
4 a b c d
5 a b c d
6 a b c d
7 a b c d
8 a b c d
9 a b c d
10 a b c d
11 a b c d
12 a b c d
13 a b c d
14 a b c d
15 a b c d
16 a b c d
17 a b c d
18 a b c d
19 a b c d
20 a b c d
Razem:
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
55
6. LITERATURA
1. Ali M.: Marketing i Public relations w małej firmie. Helion, Gliwice 2005
2. Altkom J. Strategia marki. PWE, Warszawa 1999
3. Altkom J.: Wizualizacja firmy. Instytut Marketingu, Kraków 1999
4. Bralczyk J.: Język na sprzeda\. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004
5. Dolinski Dariusz Psychologiczne mechanizmy reklamy GWP Gdańsk 2003
6. Garbarski Lechosław, Zrozumieć nabywcę PWE 1994
7. Jachnis A, J.F.Terelak, Psychologia konsumenta i reklamy. Branta, Bydgoszcz 1998,
8. Kasztelan E, Stan Zareklamowania Atla 2, Wrozław 1999 r
9. Kleppner O.: Reklama. Wydawnictwo FELBERG SJA Warszawa 2000
10. Kochan M.: Slogany w reklamie i polityce, Wydawnictwo Trio, Warszawa 2003
11. Kotler P.: Kotler O marketingu-jak kreować i opanować rynki. Wydawnictwo
Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999
12. Kotler P.: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002
13. Kotler P.: Marketing i analiza. Planowanie. Wdra\anie. Kontrola. Wydawnictwo
Gebethner i spółka. Warszawa 1994
14. LUX J. Michalska A. Reklama, Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna  ADAM Warszawa 1997
15. Masion D. Wasilewski P., Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej.
Agencja Wasilewski, Wrocław 2002
16. MIKA Stanisław, Psychologia społeczna, PWN, Warszawa 1984
17. Nowacka A.: Podstawy Marketingu. Wydawnictwo DIFIN Warszawa 2004
18. Nowacki R Reklama Difin, Warszawa 2005
19. Nowacki R., Stru\ycki M., Reklama w przedsiębiorstwie. Difin Warszawa 2002
20. Strzałecki A. (red.): Percepcja reklamy, zagadnienia psychologiczne, Wydawnictwo
Akademii Teologii Katolickiej, Warszawa 1998
21. Sztucki T.: Marketing sposób myślenia system działania. Agencja Wydawnicza Placet,
Warszawa 1992
22. Sztucki T.: Promocja reklama aktywizacja sprzeda\y. Agencja Wydawnicza Placet,
Warszawa 1997
23. Zliwińska K.: Marketingowe instrumenty komunikowania się firmy z rynkiem  wybrane
problemy, Wydawnictwo Zląskiej Wy\szej Szkoły Zarządzania, Katowice 1999
24. Wiktor J.W, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Warszawa 2001
25. Zimbardo P.G, Ruch F.L, Psychologia i \ycie. PWN, Warszawa 1998
Czasopisma:
26. Doliński D., Co człowiek widzi, czyli trzy reguły psychologii percepcji,  AidaMedia
1995, nr 4
27. Maison D, Nadawca komunikatu reklamowego  Marketing i Rynek 1997
28. Mandal E,  Stereotypy mę\czyzn i kobiet w reklamie,  Marketing i rynek 1998
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
56 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sportingbet.opx.pl